Världen är vår

Jag har en förkärlek till 80-talet, visst har jag det. Om det sedan beror på att jag är född något år innan det slutade eller inte det vet jag inte. Jag vet iallafall att när jag gång på gång repeterar samma låtar, samma sorts musik på samma skiva så känner jag mig hemma, mer än någonsin. Kort och gott kan jag inte nog uttrycka min kärlek till den period i mitt liv som jag inte kommer ihåg, de två åren då jag var för liten för att minnas allt, de två år då jag inte har en aning om vad som hände. Jag har en förkärlek till 80-talet, visst har jag det. Om det sedan beror på min breda musiksmak, dåliga musiksmak (?) eller bara för att det finns något som jag går igång på, jag vill dansa och gå igång tills världen är vår.

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: