The Dutchess

I fredags var jag på bio i Göteborg tillsammans med Karin och Sara, och efter många om och men bestämde vi oss för att ta oss en titt på Keira Knitghtleys snyggaste filmroll någonsin i, The Dutchess. Jag är sannerligen ett stort fan av dessa kommersionella kostymfilmerna på grund av mitt intresse för just klädedräktens historia. Dock fann jag mig inte lika fashinerad av denna film då jag i stora drag tyckte den saknade en sammanhängande handling. Till min besvikelse, uppbyggd av skyhöga förväntningar så uppnådde filmen inte till samma innerliga känsla som t.ex. "Marie Antoinette" gjorde. Om sanningen ska fram så även om jag inte direkt fastnade för filmen i stort så måste jag säga att det var en av de vackraste kostymfilmerna jag någonsin sett. 

   

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: