640 kg

Att döma av rubriken kan det verka som att jag nu varit och gymmat, klarat sexhundrafyrtiokilo i bänkpress och sedan hoppat in i duschen; festligt hade det varit det erkänner jag själv om inte lite väl ambitiöst. Sanningen är dock snarare så att jag kånkat fyrtio påsar med pellets i en skottkärra som styr sig själv på en isig väg ner till vår källare, sju gånger, fem säckar per gång och sexton kilo per säck. Det blir sammanlagt sexhundrafyrtio kilo om jag inte räknat fel. Har jag inte helt fel så kompenserar detta mitt besök som jag istället skulle ha gjort på gymmet imorse, dock har jag säkerligen bidragit till att jag i framtiden kommer drabbas av diskbråck eftersom jag fortfarande inte lärt mig lyfta med benen. Det får bli en senare fråga, nu måste jag ta mig ur kläderna och hoppa in i duschen.


Rikard

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tackar ;) Nej bakfyllan var faktiskt inte så intensiv, snarare det att man blev extremt matt på fest dagen efter... haha:)

2009-01-23 @ 14:25:12
URL: http://frippel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: