Realisation

Vi är inne i en av de mest hysteriska perioderna just nu för handeln; det stavas mellandagsrea eller realisation och kan defineras som "Perioden runt årsskiftet då folk spenderar alldeles för mycket pengar som de inte har på prylar och främst kläder som de inte behöver" Själv är jag just nu väldigt skeptisk till det här med rea, dock inte på grund av att man kan få tag i en del härliga plagg som man gått och suktat efter hela hösten och halva vintern, utan det faktum att många butiker och främst kedjor använder sina lager med kvarvarande kläder från våren och sommarens kollektioner och säljer ut dem. Detta bidrar till att kunder inbillar sig att kläderna är nya, och sedan shoppar som om de aldrig sett kläder förut. Jag hade två mål med rean i år och det första var att släppa alla förväntningar man lätt samlar på sig, att man "måste" hitta en massa kläder. Det andra målet gick ut på att få tag i koftan i 100% kaschmir från Acnes vinterkollektion. Min besvikelse visste dock inga gränser när jag inte hittade den vare sig på NK, Acne Store eller Åhléns, dock stillade jag mitt ha-begär senare under kvällen då jag köpte den online. Så nu gör jag det jag hatar att göra, vänta på att koftan ska dimpa ner i brevlådan.


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: