Mystiskt samtal

Samtidigt som jag tillsammans med Emma och Karin inmundiga den ypperliga tacobuffén för fyrtiotre kronor i studentmatsalen ringde ett privat nummer till in telefon. Jag svarade, tänkte att det säkert ännu en gång var min kära chef, eller kollega från jobbet som bestämt sig för att böna och be och samtidigt övertala mig att jobba ikväll, nu var så inte fallet och istället tyckte denna mystiska man att det var ypperligt trevligt att jag hade tre, något han upprepade två gånger. Därefter förflöt ett trevligt samtal som blandades med nyfikenhet om den här personen samtidigt som jag kände igen rösten. Karin och Emma satt som två frågetecken och syntes säkerligen ganska chockade över att jag pratade och skrattade med någon som jag inte visste vem det var. När personen i fråga sedan började prata om nyår gick det upp ett ljus för mig, jag visste ju vem det var! Emma och Karin suckade när de hörde mig nämna nyår och återgick till att tömma sina tallrikar och överväga att lämna matsalen medan jag småpratade en aning. Slutligen avslutade vi samtalet och allt återgick till det normala igen, det vill säga att jag ganska ingående fick berätta för dem om vem det var och vad han hade med nyårsafton att göra; men det är en annan historia!

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: