Iskall dag

Det är egentligen inte sant hur kallt det egentligen är ute. Inte nog med det; trots att jag sov med både strumpor och tröja inatt så vaknade jag ett flertal gånger av att jag frös! Efter en dusch kändes det inte heller bättre utan jag frös faktiskt ända tills jag satte mig i bilen och fick igång värmen, tycks vara det enda sättet att bli varm hemma nuförtiden, att sätta sig i bilen. Väl på jobbet fungerade värmen inte direkt som den skulle och under dagen steg värmen från elva grader varmt till lite drygt tretton grader; inte konstigt att huvudet inte hängde med när man skulle räkna, händerna inte hängde med när man skulle slå in paket och näsan rann. Både jag och A-G som jobbade hackade tänder och raffsade igenom diverse skrymslen för att hitta något att ta på oss, det fungerade inget vidare. Nu då, väl hemma sitter jag och skakar i mitt rum, ska försöka plugga men jag tror min hjärna har förfrusit, det måste bli lite ändå! Hur ska jag annars kunna lära mig att ull är det enda materialet som på ett perfekt sätt tar upp och behåller värme? Materiallära, here I come!

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: