En myt?

Magsjukan går in på den andra dagen i det gustavianska hushållet och syster min mår förhållandevis bättre efter all vätska som lämnat hennes kropp. Samtidigt har jag satt mig på en diet av whiskey och vitpepparkorn samt användande av handsprit överallt, hela tiden; huruvida detta hjälper vet jag inte men det är ju alltid värt att försöka. Frågan är egentligen om det inte bara är en myt att vitpepparkorn egentligen har den kraft som krävs för att motstå magsjuka? För vad är det egentligen för något som krävs för att motstå magsjuka förutom undvikandet av den sjukes kroppsvätskor och en riktigt bra handhygien. Jag är osäker men oavsett om det bara är ett psykiskt botemedel med både whiskey och vitpepparkorn så tar jag det, i värsta fall blir man smittad och då finns det inte så mycket att göra.

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: