Bitande kyla

Jag förstår inte riktigt det här faktiskt; Sverige fryser och samtidigt som jag försöker överväga tanken på att jag snart kommer behöva köra in mer pellets till vår värmepanna så känner jag mig lurad av det faktum att mitt rum är iskallt. Vad händer egentligen med alla de säckar pellets som jag kör in? som jag kånkar på en vinglig skottkärra med illaluktande handskar? Vilka rum i vårt hus värmer de upp egentligen? Källaren ja och köket uppenbarligen; de andra rummen på första våning värms upp av lite drygt tusen värmeljus som min kära mor ägnar en halvtimma åt att tända varje kväll. Vart tar då all pellets vägen? Ibland funderar jag på om mina föräldrar har ett mystiskt litet rum bakom värmepannan, dit man absolut inte vågade gå när man var liten för att sotaren bodde där. Rymmer denna skrubb en dörr? ett hemligt lager av pellets? en säkerhet för mina föräldrar? att de ska ha pellets tills de fyllt sjuttio? Jag vet inte riktigt, men ibland funderar jag på det; allra mest när mitt rum är som kallast, just nu! Årets kallaste period.

Rikard

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla du det finns inget hemligt rum, men att det är kallt beror till stor del på att det har varit stömavbrott i dag och då fungerar inte pelletspannan.

2009-01-05 @ 19:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: