Utbytesstudenter

Jag har alltid faschinerats av utbytesstudenter som väljer att komma till Sverige för att plugga. Jag kan sitta i timtal och fråga ut dem om deras liv, vad de tycker och tänker om Sverige och dylikt. Det är spännande tycker jag att inse att samhället här och de land som de kommer ifrån är så totalt olika, fast ändå så olika. En annan sak som jag dock inte förstår är hur man som utbytesstudent väljer att åka till Borås för att plugga mode när man lika gärna kan flyga till en storstad. Jag tackar Textilhögskolans internationella rykte för det. Idag åt jag och några från klassen middag tillsammans med tre tjejer från London, två från Vietnam och en fransyska; det var verkligen hur trevligt och inspirerande som helst och framöver har vi ett par aktiviteter vi ska hitta på. Det kommer bli så kul!

Emma, Karen, ? och Nicola första kvällen på puben!


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: