Skene Marten

En gång om året vaknar Skene by upp, man, kvinna och barn dras ur hushållets dunkla mörker för att besöka marknaden och tivolit som visserligen lider brist på variation från år till år men som ändå alltid lyckas dra enormt mycket folk. Solen sken över markborna när de fyndade alltifrån hemkokta karameller, träskor och böcker till majskolvar, väskor och brända mandlar. Alla var glada.. förutom jag och Ida som ideligen blev påminda om markbornas immunitet; folk som drog med sig stora barnvagnar i trängseln, hundar och barn som skrek, arga tanter och samma utbud, samma utbud, samma utbud. Det går inte mer än nog säga att Skene Marten sett likadant ut i över tjugo år. Men ändå är det inte riktigt höst förrän man besökt det. Det är sant!




Rikard

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som en utmärkt idé! Jag slår vad om att UD får alldeles för få brev med klädtips...

2008-09-13 @ 23:01:01
URL: http://divahisterya.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, vad ska man annars ha på sig, om inte sådant man själv tycker om (tänk att behöva gå förbi speglar och se sig själv i motbjudande kläder, hu)? Så Calle är en inspiration. :)

2008-09-13 @ 23:27:27
URL: http://divahisterya.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Ha ha! Jag som Göteborgare blev ditsläpad en gång för 2 år sen. Sjukt udda. Verkar som alla mysko människor hade kommit ut i sina hålor, halta som lytta ha ha! Sen fanns där ett tivoli mitt i allt...

2008-09-14 @ 22:13:59
URL: http://fredrikkristenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: