Självdisciplin

Det är otroligt viktigt att lägga ner tid när man pluggar och inte bara skynda igenom texten man läser. När jag pluggar brukar jag anteckna ner det mesta i en egen sammanfattning som jag sedan använder för att skapa egna frågor; svaren lär jag mig utantill. Instuderingsfrågorna använder jag sedan för diskussionsuppgifter som jag sedan memorerar. På så sätt rabblas samma fakta upp för en gång på gång och tillslut sätter det sig i hjärnan. Det kanske inte är det mest effektiva sättet att plugga men engligt min studiekalender är bästa tiden för repetition en timme efter avslutad lektion, sedan regelbundet varje dag fram till provtillfället. Jag har aldrig prövat det sättet, men visst känns det lockande? Nu ska jag ta mig en treo för att lindra förkylningen, en stor kopp varmt vatten med honung samt mina företagsekonomiböcker och hoppa i säng.

Rikard

Kommentarer
Postat av: adam

jag är också dunderförkyld :(

Du är så duktig och lägger upp allt så pedagogiskt Rikard! Flitigt! :)

Jag bara läser och försöker se lite helheter, som att tolka en tavla :) Men sen studerar vi ju olika ämnen också :) krya på dig!

2008-09-03 @ 14:36:25
Postat av: sebbe

oj. men det gäller å vara seriös när man pluggar högskola. hmm avis jag vill med plugga å göra nåt med mitt liv.

2008-09-03 @ 23:42:15
URL: http://fashionguy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: