Femtio längder

Idag träffades jag och Karin ungefär halv tio på Stadsparksbadet i Borås för att aktivera våra sömmarslöa kroppar, och jag måste säga att vi var otroligt duktiga som utan att klaga tog oss igenom femtio längder eller 1250 meter. Kanske bör nämna att vi varvade simningen med två bubbelpool besök under tiden.

Efter badet tog vi oss till Viskan där jag satte i mig en brieost & salamimacka och en stor kopp varm choklad, och sedan delade vi på en gigantisk kanelbulle. Tanken var att vi sedan skulle ta oss till biblioteket för att plugga, och det gjorde vi trots att det mest var under stånk och stön som vi genomled vad en enskild näringsidkare var, och hur man startar ett handelsbolag. Vi blev så totalt utmattade av simningen av vi inte gjorde annat än klagade på boken och när vi insåg att vi är tvugna att ha lärt oss allting inom två veckor så begav vi oss till Systembolaget. Jag antar att man ikväll kommer kunna dränka sina sorger och sina förhoppningar med ett glas vin eller två. Eller tre..


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: