Shoppingmöjligheter

Om man i stora draget tar sig en titt på det utbud som Göteborg erbjuder kan man inte konstatera annat än att shoppingutbudet är tämligen blekt. Lotsar man förbi sig Nordstans trängsel och kompassens kedjor så är det egentligen stor brist på shoppingmöjligheter, om man letar efter något alldeles extra. Sedan Acne Store och Velour introducerats i Göteborg har man till viss del uppfyllt vissa av mina kriterier, men sedan man tog bort vissa märken på Fever och framförallt kursade Victoria Arena så har mitt intresse för Göteborg som shoppingstad verkligen rasat. Det saknas riktiga återförsäljare av Hope, Nakkna, Fifth Avenue Shoe Repair och Whyred. Jag vet dock att vissa av dessa är på väg att etablera sig i innerstaden, problemet handlar främst om dåliga lokaler och chansen att konkurrera mot sina egna återförsäljare, vilket man bör undvika vid öppnadet av en koceptbutik. Jag hoppas dock inom en snar framtid att även Göteborg ska växa till sig som en shoppingpärla.


Whyred fattas..



.. Fifth Avenue Shoe Repair likaså!



Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: