Återanvändning

I våras läste jag en kurs på Textilhögskolan som heter "Det ansvarsfulla modeföretaget" och det var bland det mest intressanta jag har gjort. Inte nog med alla de givande diskussioner som vi hade under våra seminarier, man lärde sig också otroligt mycket och fick en inblick i den textila framställningen. De tre böcker som vi använde oss av i kursen har sedan dess tyvärr bara stått i bokhyllan men ska nu vidare eftersom min kära vän Marielle ska läsa samma kurs. För hennes del är det ett otroligt bra köp eftersom böckerna knappt är använda; och samtidigt tjänar hon nästan tre hundra kronor på affären. Jag tycker det är otroligt bra att möjligheten finns att kunna sälja sina böcker, få pengar till nya och samtidigt bidra lite till återanvändningen.


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: