Shoppingdag med Ida

Igår tillbringade jag och Ida en heldag i Göteborg med allt vad det innebär. Ida och jag är förövrigt bäst på att effektivisera tiden och få massor av aktiviteter att ske under bara några timmar. Vi började dagen med Weekday och Myrorna där jag inhandlade en rock i ull för lite dryga tvåhundra kronor, inte nog med att den är väl tilltagen både när det gäller längd och vidd; den är även hur snygg som helst och bevis på det kommer inom de närmaste dagarna. Lunch inmundigades i Haga där det blev tomatsoppa och nybakad fralla, inte världens godaste soppa kanske men det gick ner ska jag säga. Där hittade jag även en butik som sålde klänningar från Dreamandawake; min gamla föreläsares märke och koncept. Vi stötte också på ett djur i hatt på Prickig katt på Magasinsgatan som jag bara var tvungen att föreviga och efter stressandes mellan Systembolag runt hela Göteborg avslutades dagen med en kaffe och en cola på ett café nära kompassen som jag tappat namnet på. Ida själv var snäll nog att ta två muggar med kaffe, trots att hon bara betalat för en och jag som inte ens skulle ha kaffe. Många skratt och mycket tankar utbyttes under dagen och jag hoppas snart vi kan åka in igen!




Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: