Pepparkaksbullar & hundkiss

Det känns verkligen som att jag kommer vakna med världens dunderförkylning imorgon, och det får bara inte ske eftersom det vore en total katastrof när jag har så mycket att göra, och så mycket kul att se fram emot. Iallafall vaknade jag alldeles för sent idag igen, och tillsammans med mor drog vi igång ett bullbak utan dess like och siktade på mellan åtti och hundra bullar. Nu blev det inte mer än sextio, och det kanske kan bero på att vi var lite väl slösaktiga med degen kanske; vi prövade även en ny variant av kanelbullen med en fyllning av kanel, nejlikor och ingefära. Det kändes verkligen som vi bakade pepparkakor och resultatet blev slående gott. Ett tips, ge aldrig en liten hund en halv gryta med grönsakssoppa! Det har hänt tre gånger och varje gång har min mor bortförklarat det med att det inte beror på soppan, idag däremot kissade han nog ut en liter på mattan, mitt framför mamma; haha, nu har vi det iallafall bevisat.



Rikard

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men hallå där sjukling! Vi vill se den nya frillan!!!

2008-10-16 @ 21:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: