Päls

Trots alla anti-kampanjer mot pälsindustrin är det i år fler stora designers som väljer att ha inslag av päls i sina kollektioner, visst handlar det till största delen om fuskpäls men jag har lagt märke till att många andra märken kör stenhårt på det här med vanlig päls. På något sätt känns det som att hela pälsdebatten har hamnat i skymundan på senare år och man hör inte alls lika mycket om debatter och demonstrationer som man gjorde förut. De flesta pälsåterförsäljare och secondhand affärer blomstrar just nu då allt fler väljer att inhandla pälsattiraljer. Jag själv är faktiskt positiv till att använda päls dock har även jag mina begränsningar och det betyder att jag tycker det är helt okej att använda secondhand päls; ny päls är inget som jag är direkt positiv mot trots att jag inte hade tackat nej till en pälskrage. Oavsett hur man vrider och vänder på pälsfrågan är det svårt att komma fram till vad som är bra och vad som är dåligt, jag tror att vi människor behöver få mer kunskap och bli mer medvetna om hur man tar fram päls och hur djuren behandlas vid framställningen; frågan är bara om folk fortfarande är tillräckligt intresserade. Vad tror ni?



Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: