Onsdagen 22: a oktober

Så, då var man uppe och hoppade igen; konstigt med tanke på att jag inte fått mer än drygt fem timmars sömn, antar att jag är pigg på grund av att jag sovit längre än till halv sju i drygt två veckor eftersom vi inte haft några direkta lektioner. Iallafall så ser jag fram emot vårt seminarie idag som tydligen ska handla om mänskliga rättigheter och barnarbete. Tycker det är otroligt viktiga frågor, inte minst i textilbranschen där en viss form av slaveri är vanligare än man tror; men självklart borde barnarbete på alla sätt avskattas om barnen har möjlighet att istället få utbildning.


Rikard

Kommentarer
Postat av: Julia

ja det är ett jätteviktigt ämne!

2008-10-22 @ 09:24:40
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: N

Låter som om det blir intressant. Håller med dig, det är viktiga frågor. Som borde diskuteras mer!

2008-10-22 @ 16:04:50
URL: http://privateinvestigation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: