Men, nu får ni ge er!

Vad fan är det med alla människor och framförallt alla bloggare? Vad är hela grejen med att alla måste vara beroende av chai-latte? Det spelar ju ingen roll vilken blogg man klickar sig in på så läser man direkt "Jag måste få min dagliga dos av chai-latte" "Jag klarar mig inte utan chai-latte" "Efter skolan gick vi och tog en chai-latte" Jag förstår inte hela grejen med denna ytterst smaklösa dryck som måste köpas på Espresso House, som förövrigt har Sveriges näst största överpriser; efter Myrorna då såklart. Jag vet inte vad det beror på, kanske är jag bara gammalmodig? Men det här med innegrejer bland bloggare ökar och det är så jävla patetiskt.

Och om ni undrar, så har jag tenta imorgon och det är nog därför jag börjat störa mig på petitesser


Rikard

Kommentarer
Postat av: Ponta

Jo jag vet. Det stör mig med. Speciellt när den feta bloggaren Amir skriver så. Oh jag hatart. Jag har inte ens druckit det och kommer aldrig göra heller!

2008-10-09 @ 13:37:14
URL: http://spottarsnyggt.wordpress.com
Postat av: Freddy

Ja d e stört, alla skriver om d. Lr iaf Espreso house ha ha!

Första gången jag drck d tyckte jag d smaka som söt välling men nu tycker jag d e rätt gott. Känns bättre än kaffe för magen o kroppen iaf.

2008-10-09 @ 21:17:21
URL: http://fredrikkristenson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag får väl stå för de EH-frälsta (för deras sojachailatte är överlägsen) chailattepimplande bloggarna då...

Först måste jag uttrycka min bestörtning angående ordvalet "smaklöst": snarare är drycken väl vidrigt söt (vilket när jag tänker efter iofs kunde sägas vara smaklöst i betydelsen "tacky" och överdådigt).

Men som Freddy säger känns det magvänligare än kaffe (samt är en dryck man måste vänja sig vid för att uppskatta den), och dessutom får man en sockerkick på köpet och behöver inte köpa något dyrt sött bakverk att äta till...

2008-10-09 @ 22:09:36
URL: http://divahisterya.blogg.se/
Postat av: Rikard

Hmm en riktig kaffeälskare köper inte bakverk till kaffet utan han njuter av drycken i sig. Chai-latte är en innegrej! :)

2008-10-10 @ 13:00:06
URL: http://rikardandreas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Helt riktigt. Men om ens sockerberoende är större än det av koffein behövs något sött (och förresten framgår ju av den allmänt erkända liknelsen med välling att chailatte även är litet mättande...)

Jag får försöka se det som något positivt att jag för en gångs skull gör något som är "inne" då... :)

2008-10-10 @ 19:25:39
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: