Fel i statistiken?

6438 kr sägs är genomsnittsumman av vad en "normal" man shoppar kläder för varje år. Tilldetta räknas också skor och strumpor in. Jag förstår det inte riktigt och jag vet inte om jag var den enda att sätta i halsen när jag fick denna siffra framför mig på föreläsningen för över en månad sedan. Jag menar 6438 kr är ganska mycket pengar, men tillräckligt för att fylla ett års konsumtion av kläder och skor; och då inte ens tagit med begäret i detta. Visserligen är inte alla killar intresserade av mode och kläder, det vet jag; men bara jag själv hade ett klädkonto på minst tretusen kronor i månaden för bara ett år sedan; och siffran har om inte gått ner något snarare resulterat i att färre plagg hängs in i garderoben. Nu har detta säkerligen mycket att göra med mina shoppingfilosofi som innebär att "gamla" plagg säljs för att köpa nya. Kanske är jag sjuk? kanske är alla andra sjuka? Men vad är det egentligen som gör oss människor så besatta av att shoppa?


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: