Att jobba

Jobba är något som jag måste göra för att tjäna pengar. Troligtvis inte den enda här omkring dock; jag klarar mig inte utan pengar! Med pengar inhandlar jag diverse material som kan förstärka den ytliga bilden som finns av mig, kläder, skor, gymkort och massor av fika. Jag har tre jobb, eller i bästa fall en dag någon gång i månaden eftersom det verkar som att jag inte längre är lika het på arbetsmarknaden. På äldreboendet i Fritsla har jag slavat upp mig på las-listan i tre år och samtidigt haft otroligt roligt på jobbet; men nu verkar det som att jag inte längre passar där eftersom jag aldrig får ett enda jobbsamtal. På bokhandel, mitt andra jobb ringer man någon gång i månaden; det är lagom för mig och min plånbok. Mitt tredje jobb är mystiskt, det är inte många som vet vad jag gör, men det drar in ett antal hundralappar lite då och då; och nej Adam, jag är inte prostituerad.

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: