Att fika är lycka

Jag undrar varför det aldrig har blivit bevisat svart på vitt att en fika gör människor lyckligare. Det är iallafall slutsatsen jag har dragit efter de år av konstant fikande som jag genomlidit. Inte bara sockerkicken är tillräcklig för att tillräckligt många lyckliga ämnen ska frigöras i kroppen och släppas ut i kroppens omlopp utan även människors sociala samspel utvecklas under en fika. Själv får jag ofta kritik, inte bara från familjen utan även från vänner att jag fikar alldeles för mycket och för ofta. Jag måste dock klargöra att det inte är sockerkicken jag får från bullen jag trycket i mig utan det jag vill åt är umgänget, samtalen och de i många fall kramar som jag brukar snika åt mig. Jag älskar att fika och ser det som en naturlig del av mitt liv, att det sedan blir dyrt i längden spelar ingen roll; för man har alltid råd med det man vill ha råd med!


Rikard

Kommentarer
Postat av: ..

när du ler är du verkligen oemotståndligt söt!

2008-11-26 @ 21:52:52
Postat av: Anders

Fika är alltid trevligt! =) Dock är det lite väl dyrt ibland...

2008-11-27 @ 00:02:06
URL: http://bpan.blogg.se/
Postat av: Henke

snyggggg

2008-11-29 @ 00:59:07
URL: http://henkelenke.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: