1998

Visste ni att jag för tio år sedan la mer tid på att spela dataspel än vara utomhus? och att jag la mer pengar på att inhandla dataspel istället för kläder? Hur kan man ändras så fort? Samtidigt som jag tackar de högre makterna för att jag slapp bli en finnig Wow spelande tonåring drickandes cola på något svettigt lan så saknar jag tiden med utmaningar, beslut, och alla de kvällar jag satt uppe för att spela Sims, Rollercoaster och Farao. Min uppväxt präglades även av Lego spel som jag i princip ägnade en hel månad endast år. Vilken tur att man inte hade några vidare läxor då? Iallafall kunde jag i min tristess ikväll glädja mig av att jag behållit de flesta av mina spel och kunde således plocka fram mitt gamla Rollercoaster och bygga mig en nöjespark, härliga nostalgi!


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: