Vita tänder

Tänder är det hårdaste vi har, och kanske till stor del också det viktigaste vi har. Alla pensionärer som jag dagligen träffar uppmanar mig åter och åter att jag måste ta hand om mina tänder. Tyvärr hör jag till den skaran som inte har så bra tänder, det är visserligen inget fel på mitt leende; utan jag har ganska så lätt för att få hål. Men för att undvika det så finns det en mängd olika preparat man kan ta till, dels så kan man göra det som jag gör två gånger dagligen och det är att skölja med flour. Det smakar inget vidare men det ger resultat och man känner sig verkligen fräschare i munnen. Sedan finns det diverse andra medel som man kan skölja med i munnen som dock brukar kännas som frätande syra. SB12 är ett annat preparat jag har prövat, det ger en frisk och fräsch andedräkt.

För många handlar det dock om att ha så vita tänder som möjligt. Personligen tycker jag att det ibland kan gå till överdrift eftersom allt för vita tänder ser overkligt ut och i vissa fall ger en plastig känsla. En tandblekning är dyr men ger ett ganska långt bestående resultat, det är mycket mer väl värt att investera pengarna i en proffesionellt gjord sådan istället för att betala en massa småsummor för sådant som inte hjälper, jag har inte prövat det men jag har hört livliga debatter om ämnet.

Jag tror nog dock att vi alla mår bäst av att bara ta hand om våra tänder, borsta minst två gånger om dagen, använd tandtråd helst varje dag och skölj med något sorts flour. Då kan du vara säker på att dina tänder kommer vara i prima skick; i alla fall i några år till.

image34

Rikard

Kommentarer
Postat av: Therese

Aaah, FUSK!
Du vet inte var man kan hitta MED svensk text? (Till gossip girl alltså)

2008-03-22 @ 21:41:33
URL: http://tezz86.blogg.se
Postat av: Therese

Ja klart, men jag hör inte (gravt hörselskadad) så då måste man ha text =/. men men.. kommer ju på tv varje vecka så ;)

2008-03-22 @ 21:47:32
URL: http://tezz86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: