Vernissage

Hela dagen har som jag skrivit innan varit ytterst intensiv, dock har jag fått gjort allt som jag skulle göra idag, och det inom en inte alltför stressad tidsram. Eftermiddagen och kvällen tillbringades i alla fall på Textilhögskolan där jag och Amanda först gick igen våra mönster som vi hade gjort, sedan blev det vernissage på första plan med otroligt mycket frukt, melon och kreativt gjorda våffel-snittar. Just snittarna var lite roliga med tanke på att det är just Våffeldagen idag så hade man skurit ut varje hjärta och på det lagt allt från grädde&sylt till ädelost och laxrom. Detta smakade mycket gott, detta sköljdes ner med vin om än inte för mig som körde bil, jag höll mig till cider.

Utställningen var bra och intressant, lite catwalk bilder och lite personliga bilder på alla designers. Jag kunde dock bara konstatera att jag kände igen en talang och det var Rickard Lindqvist. Jag vet att bland annat Åsa Göransson och kanske till och med Ann-Sofie Back var där men då missade jag dem, hoppas de har överseende.

Boken som presenterades är skriven av Lotta Lundstedt och i bild och intervjuform presenteras sex kända svenska modedesigners. "- Boken kan ses som en dokumentär. På ett oredigerat sätt har vi samtalat och fotat designerna på deras arbetsplatser. Vi vill spegla deras sätt att arbeta och hur deras tankar kring sitt arbetssätt" förklarar Lotta Lundstedt

image49

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: