Påskmat

Det sägs att det är med påsken vi ska hälsa vintern hejdå. Tyvärr så vet jag inte riktigt hur med tanke på att i år har påsken känts mer som jul än på julafton själv. Detta påstående grundar jag i dels att det är iskallt ute och fullt med snö, dels att tanterna på jobbet satt och lyssnade på hela Christer Sjögrens julskiva i eftermiddag. Sedan såklart har vi ju maten. Julbord och påskbord har väl inga större skillnader förutom skinkan som inte återses i påsk, i alla fall inte hemma hos oss. Annars finns allting där såsom köttbullar, prinskorv, ägg, sill och janson. Ganska fantasilöst tycker jag. Påsken tycker jag mer symboliserar lätt mat som bland annat lax. Till sist så har vi ju påskmusten som fått åka en extra vända till bryggeriet för att få nya etiketter och ett nytt "bäst före" datum. Ja tänka  sig att vi svenskar som alltid ska vara bäst inte har mer fantasi än att bryta lite på traditionerna.

image42 

Rikard

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tack så mycket och detsamma!

2008-03-23 @ 20:33:18
URL: http://jennifersandberg.blogg.se
Postat av: Isabelle

Hehe. jag är inte så smart och vet inte hur man svarar på komentarer så det får bli så här :D

Tack för att du tycker om min blogg.
Och min påskhelg har inte vart så bra... Sj?

2008-03-23 @ 22:41:33
URL: http://spidermaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: