Påskfest

Personalen på äldreboendet där jag jobbar brukar alltid försöka ordna lite fester runt alla de stora högtiderna, höjdpunkten på året är julfesten då personalen faktiskt också klär ut sig och spexar lite, frågan är dock hur många av åskådarna som egentligen förstår sig på spektaklet. Idag på påskafton hade vi då helt sonika, en påskfest. Vi bjöd på toast med någon röra toppad med vitlök som förrätt, varmrökt lax med potatis till varmrätt och till efterätt blev det chokladtårta med smörkräm. Jag tror att de alla uppskattade det, däremot var det lite svårt för oss fyra som arbeta för vanligen brukar vi vara en sju, åtta stycken som håller i festen men det är alltid svårt att få in folk under storhelgerna. Samtidigt som vi serverade, skulle vi hålla konversationerna igång, se glada ut och hjälpa till att dela lite mat här och var. Det var jobbigt, men det uppskattas!

Nu är jag hemma i fyra timmar innan jag ska tillbaka till jobbet igen, det kallas för delad tur och det är en nio timmar lång arbetsdag som är uppdelad i två pass, fem timmar på morgonen och fyra på kvällen. Nackdelen är att man inte slutar förrän innan nio. Men det får gå helt enkelt

image28


Rikard

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Gud så mumsigt det såg ut!

2008-03-22 @ 14:53:34
URL: http://corneliafriman.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: