Lykke Li

Eftersom jag är allätare när det kommer till musik så gillar jag verkligen alla olika sorters musik, mest av allt lyssnar jag nog på utländsk musik och med det menar jag speciellt fransk musik som bland annat electropop, mer om detta kommer jag skriva om senare.

Men nu till en svensk artist som inte direkt jag symboliserar med min musiksmak men som ändå på något sätt lyckats fånga mig. Jag tror dels på att det beror på att min kära vän Frida lyssnar på henne, men också på att det är härligt att det finns svensk musik som inte bara utgår från schlagervärlden. Lykke Li symboliserar så mycket jag tycker om, men också så mycket som jag inte tycker om. Grymt charmig är hon i alla fall, och snart släpps hennes album i Storbritannien.

Lykke Li - Little bit



Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: