Fåglarna

Det känns som att det börjar bli dags att avrunda kvällen. Jag har jobbat tidigt fyra dagar i rad och detta tillsammans med allt för lite sömn bidrar till att jag känner mig relativt ofräsch och sliten för tillfället. Dagen hade jag tänkt avsluta med en nostalgitripp tillsammans med bland annat Elizabeth Tyler & Tippi Hedren i Alfred Hitchcook´s skräckfilm "The Birds" från 1963.

Detta är en film som jag var fullkomligt livrädd för när jag var liten, och jag vet inte hur många gånger jag har plågat mig själv med att se den i mormor & morfars källare. Jag var nog bara riktigt faschinerad av den när jag var liten, de dåliga effekterna och det rosa blodet är sådant som man kan skratta åt idag. Det är och förblir en kultfilm för mig, eftersom den tillsammans med andra filmer är en del av min barndom.

image5

Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: