Byx-mönster

1/10 mvt ska tas in där, 1,5 cm ska läggas till. I grenen ska du lägga till en centimeter. "Vik ihop insnitten"

Nu är jag så trött på byxmönster att jag kan spy. Jag har suttit sedan tio över ett och målat, ritat, klippt och klistrat. Det ligger silkepappers remsor över hela golvet, allt papper har fastnat på bordet av alla klisterfläckar och mina ögon värker. Visst, jag ska inte klaga - min syster påpekade att jag gjorde det frivilligt och visst, det är typiskt mig att klaga på något som jag tycker är jobbigt. Fem stycken byxmönster av sammanlagt åtta har jag åstadkommit idag, som tur är så började jag tidigare i förra veckan och fick då färdigt de första tre. Nu ska jag bara hinna med att göra en valfri byxmodell i stor storlek, och med det menas en helt egen design. Den kreativa delen av min hjärna är dock på semester för ikväll och återkommer nog inte förrän lagom till att kursen börjar imorgon.

Varför kan man inte bara sätta sig vid symaskinen och sen upptäcka att man är jättebra på att sy?

Christian Dior - Dior Black Vintage

image45

Rikard

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm, gullig blogg du har! :)

jättekraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2008-03-24 @ 21:18:42
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Linda

Nej, vad grymt! Vad är det för kurs du går?

2008-03-25 @ 10:48:40
URL: http://linda5.blogg.se
Postat av: Lovisa

Snygg!:)

2008-03-25 @ 16:04:45
URL: http://onemoretry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: