CSN

Nu har jag fått bukt med det hela och skickat in en ansökan om CSN inför mitt första studieår. Jag måste säga att det var bland det knepigaste jag har gjort faktiskt. Först var jag tvungen att skaffa mig ett Bank ID, fönster efter fönster öppnade sig på datorn där man skulle fylla i personuppgifter, bekräfta lösenord och bekräfta bekräftelsen av lösenordet. Sedan fick jag ladda ner något program som jag sedan fick installera, för att sedan fylla i personuppgifter, bekräfta lösenord och än en gång bekräfta bekräftelsen. När det sen kom till ansökningen skulle man fylla i hur mycket man tjänar/ tror att man tjänar under de båda terminerna; men eftersom jag förväntas byta jobb snart så har jag ju ingen aning om jag kommer ha någon inkomst utöver mitt bidrag. Mitt samvete hjälpte mig iallafall och jag fick ikryssat allt, för min egen skull valde jag bort lån och får istället klara mig på bidragsdelen. När jag sedan bekräftat och skickat iväg så stängs rutan ner, och jag tvingas göra allt om igen. Jag hoppas verkligen detta är värt tvåtusensjuhundra kronor i månaden.


Rikard

Kommentarer
Postat av: adam

det är enklare till vintern sen, då behöver man bara skriva under ett papper om studieförsäkran.

Jag kör den vanliga blankettvägen istället, orkar inte med teknisktmambojambo.

2008-07-29 @ 10:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: