20 år

Min kära farmor påpekade för mig igår att jag snart fyller tjugo år. Som följdfråga undrade hon vad jag önskade mig; jag vet inte om jag förstod det riktigt då men tanken har inte slagit mig under mina sista veckor som tonåring att jag faktiskt ska fylla tjugo inom en väldigt snar framtid. Jag har nog bara inte tänkt på det, utan dagarna har obemärkt passerat mig förbi och faktum är att den sjätte augusti faktiskt infaller inom mindre än en månad.

Jag kunde tyvärr inte ge min kära farmor ett klart svar, vad jag önskar mig men har såhär i efterhand förhoppningsvis gjort en deal med min kära mor och snart också morfar. För att kunna fullkomliga min samling av Stig Lindbergs servis Adam behöver jag sex tallrikar till, assietter har jag, kaffekoppar har jag, gräddsnipa och sockerskål är även det kirrat. Men mattallrikar behöver jag. Jag har även konstaterat att jag vore ytterst lycklig om en Alvar Aalto vas fick pryda mitt annars så kala men lite smått stökiga rum, Georg Jensens "Leaves" och ljusstake skulle inte vara helt fel heller, eller varför inte ett pack med Ittalas otroligt snygga vinglas. Vi får först och främst se om jag får några paket överhuvudtaget den sjätte, om jag ens befinner mig hemma då.


Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: