En dag i Danmark

Idag tillbringade jag, syster, mor och morfar vår dag i Danmarks lite pittoreska u-lands stämplade stad Helsingör. Varför jag säger så? det kom jag och min syster fram till när vi vandrade omkring på de små nedklottrade gatorna, förbi tiggarna som drack öl på bänkarna och spanade på alla människor som gick i foppatofflor. Dagen gick ungefär ut på att morfar betalade allt, förutom det vi skulle handla, men mat och dryck betalade han glatt och till och med jag fick i mig ett par öl, jag som inte ens dricker öl. Både syster och mor skrattade ungefär hela dagen åt min klädsel som bestod av chinos, brunt skärp, nedstoppad randig tröja och jeansjacka, de tror nog att de är mer stylish än mig. Middagen avnjöt vi på ett mycket välanseende ställe med priser långt över en vad en vanlig middag brukar kosta och tots att det var ömsom regn ömsom stekande sol så var det en otroligt härlig dag i Danmark, med wienerbröd, mat och öl; och trots att det var jag som drog morfars nyinskaffade ölkärra med fyra flak öl och en bag in box så var det enda jag fick med mig hem en flaska ungersk champagne, ingenting annat än det duger ju till mig.

Helsingör är en liten pittoresk stad med en ingjuten känsla av Ukrainsk småstad



Min syster är extremt glad i öl, ett intresse vi inte delar



Detta är äkta syskonkärlek


Rikard

Kommentarer
Postat av: Syrran

Så jäkla gööööööt!!!!

2008-08-24 @ 12:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

URL/Bloggadress:


Kommentar: